0
Gå vidare till innehåll
Ljudteknikerutbildning & inspelningsstudio | Studio Blue
UTBILDNING
Ljudtekniker/Producentlinjen
Sång & Röstutveckling
STUDIO
FORSKNING
OM OSS
BUTIK
KONTAKT
Ljudteknikerutbildning & inspelningsstudio | Studio Blue
UTBILDNING
Ljudtekniker/Producentlinjen
Sång & Röstutveckling
STUDIO
FORSKNING
OM OSS
BUTIK
KONTAKT
Mapp: UTBILDNING
Tillbaka
Ljudtekniker/Producentlinjen
Sång & Röstutveckling
STUDIO
FORSKNING
OM OSS
BUTIK
KONTAKT
Köp CD-skivor, studioutrustning och kläder | Studio Blue Bifrost Bass and Guitar Preamp
DSC_0047.JPG Bild 1 av 2
DSC_0047.JPG
Bifrost Preamp 1.jpg Bild 2 av 2
Bifrost Preamp 1.jpg
DSC_0047.JPG
Bifrost Preamp 1.jpg

Bifrost Bass and Guitar Preamp

8 900,00 kr
  • Passiva elgitarrer och elbasar är vanligen extremt högimpediva medförande att det uppstår förvrängning av signalen innan den ens har kommit fram till nästföljande ingångsförstärkare. Lösningen är att betrakta gitarrmikrofonen/basmikrofonen, efterföljande potentiometrar, omkopplare, kablar och mottagande elektronik som en helhet. Omkring år 2000 utvecklades på Studio Blue en spjutspetsförförstärkare i syfte att dels utgöra en så lätt last som möjligt för gitarrmikrofonerna och basmikrofonerna, dels ha utmärkt drivkapacitet för att driva signalen vidare med varierbar förstärkning. Konstruktionen togs fram i samarbete mellan tre elbasister, två gitarrister och tre elektronikkonstruktörer. Ingången har valbar belastningimpedans om 100 kiloohm respektive 1 megaohm. Bandbredd 0 – 750 kilohertz. Distorsion < 0,002 % vid 5 volt rms ut och f = 10 kilohertz. Med denna förförstärkare kommer skillnader mellan olika instrument och olika spelsätt att bli större eftersom likriktande förvrängning minimeras.


Antal:
Lägg i kundvagnen
  • Passiva elgitarrer och elbasar är vanligen extremt högimpediva medförande att det uppstår förvrängning av signalen innan den ens har kommit fram till nästföljande ingångsförstärkare. Lösningen är att betrakta gitarrmikrofonen/basmikrofonen, efterföljande potentiometrar, omkopplare, kablar och mottagande elektronik som en helhet. Omkring år 2000 utvecklades på Studio Blue en spjutspetsförförstärkare i syfte att dels utgöra en så lätt last som möjligt för gitarrmikrofonerna och basmikrofonerna, dels ha utmärkt drivkapacitet för att driva signalen vidare med varierbar förstärkning. Konstruktionen togs fram i samarbete mellan tre elbasister, två gitarrister och tre elektronikkonstruktörer. Ingången har valbar belastningimpedans om 100 kiloohm respektive 1 megaohm. Bandbredd 0 – 750 kilohertz. Distorsion < 0,002 % vid 5 volt rms ut och f = 10 kilohertz. Med denna förförstärkare kommer skillnader mellan olika instrument och olika spelsätt att bli större eftersom likriktande förvrängning minimeras.


  • Passiva elgitarrer och elbasar är vanligen extremt högimpediva medförande att det uppstår förvrängning av signalen innan den ens har kommit fram till nästföljande ingångsförstärkare. Lösningen är att betrakta gitarrmikrofonen/basmikrofonen, efterföljande potentiometrar, omkopplare, kablar och mottagande elektronik som en helhet. Omkring år 2000 utvecklades på Studio Blue en spjutspetsförförstärkare i syfte att dels utgöra en så lätt last som möjligt för gitarrmikrofonerna och basmikrofonerna, dels ha utmärkt drivkapacitet för att driva signalen vidare med varierbar förstärkning. Konstruktionen togs fram i samarbete mellan tre elbasister, två gitarrister och tre elektronikkonstruktörer. Ingången har valbar belastningimpedans om 100 kiloohm respektive 1 megaohm. Bandbredd 0 – 750 kilohertz. Distorsion < 0,002 % vid 5 volt rms ut och f = 10 kilohertz. Med denna förförstärkare kommer skillnader mellan olika instrument och olika spelsätt att bli större eftersom likriktande förvrängning minimeras.


Integritetspolicy

08-39 00 27
info@studioblue.se

Sandsborgsvägen 44 A
122 33 Enskede, Stockholm